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May 2024

Hochdrucktherapie mit AT1-Antagonisten bei Risikopatienten

Journal/Book: Münch. med. Wschr. 141 (1999) Nr. 14; S. 173/ 25 - 28/ 176. 1999;

Abstract: Dr. med. Delles Christian; Nürnberg. Die Blockade des Renin-Angiotensin-Aldosteron-Systems mit ACE-Hemmern führt bei Hypertonie-Patienten mit Endorganschäden über die Blutdrucksenkung hinaus zu einer verminderten kardiovaskulären Ereignisrate. Im Gegensatz zu den ACE-Inhibitoren bewirken die sog. AT1-Antagonisten eine spezifische Hemmung von Angiotensin II auf Rezeptorebene. Hierdurch wird auch durch andere Synthesewege gebildetes Angiotensin II in seiner Wirkung blockiert. Eine zusätzliche Reduktion der kardiovaskulären Ereignisrate durch diese Therapieform ist zu erwarten. - Ausgehend von den gegenwärtigen Empfehlungen zur Behandlung des hohen Blutdrucks werden Sinn und Zweck einer Therapie mit AT1-Antagonisten dargestellt. Es wird ein Abriß einer großen prospektiven Studie (VALUE-Studie) gegeben an der auch zahlreiche deutsche Zentren teilnehmen: Patienten mit arterieller Hypertonie zusätzlichen Risikofaktoren und Endorganschäden die entweder mit dem langwirksamen Kalziumantagonisten Amlodipin oder mit dem AT1-Antagonisten Valsartan behandelt werden werden bezüglich ihrer kardiovaskulären Ereignisrate untersucht. Abstract Antihypertensive therapy with angiotensin receptor antagonists in patients at high cardiovascular risk: Arterial hypertension constitutes a major cardiovascular risk factor. According to recent studies tight blond pressure control is required. Blocking the renin-angiotensin-aldosterone system with ACE inhibitors leads to a decreased cardiovascular event rate. In contrast to ACE inhibitors angiotensin AT1 antagonists exert specific inhibition of angiotensin at the receptor level. Thus the effect of all angiotensin II regardless of its origin is antagonized. As a consequence an additional reduction of cardiovascular event rate is expected. - We discuss recent recommendations for the treatment of high blond pressure and describe the rationale of a therapy with AT1 antagonists. As this pharmacological class is currently being evaluated in a major prospective study the design of this study (VALUE study) is outlined: patients with arterial hypertension additional risk factors and end organ damage are either treated with the longacting calcium antagonist amlodipine or with the AT1 antagonist valsartan; the cardiovascular event rate is compared between these two groups. Key words: Antihypertensive therapy - AT1 antagonists - Valsartan - VALUE study ab

Keyword(s): Antihypertensive Therapie - AT1-Antagonisten - Valsartan - VALUE-Studie


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